1. Gdzie znajduje się numer telefonu, na który zgłaszamy zaistniałe awarie wod-kan? Jaki to numer?
Informację o numerze alarmowym można znaleźć na naszej stronie internetowej Eko Raszyn, na fakturze otrzymanej od Eko Raszyn oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Raszyn. Numer alarmowy (całodobowy) to 22 716 32 55.
2. Jakie są główne działy w Eko Raszyn oraz numery telefonów do nich?
Kancelaria tel. 22 716 32 60,
Biuro Obsługi Klienta (BOK) tel. 22 716 32 66,
Dział Eksploatacji tel. 22 716 32 49,
Dział Techniczny tel. 22 716 32 45,
Dział Księgowości tel. 22 716 32 46
3. Jakiej twardości jest woda dostarczana przez Eko Raszyn?
Woda dostarczana przez Eko Raszyn jest średnio twarda. Dokładne parametry twardości wody można sprawdzać w wynikach badań wody zamieszczonych na stronie internetowej Eko Raszyn.
4. Czy woda dostarczana przez Eko Raszyn jest chlorowana?
Nie.
5. Dlaczego woda pozostawia osad i kamień w czajnikach?
Woda posiada różne minerały i mikroelementy. Po jej zagotowaniu, wytrącają się związki wapnia i magnezu, co jest przyczyną powstawania kamienia. Należy pamiętać, że minerały zawarte w wodzie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Czajniki należy odkamieniać regularnie za pomocą kwasku cytrynowego, sody oczyszczonej bądź octu.
6. Czy woda dostarczana przez Eko Raszyn jest regularnie badana? Gdzie znajdę wyniki badań wody?
Tak, woda podlega regularnym badaniom wg. wyznaczonego harmonogramu. Dodatkowo, Eko Raszyn na bieżąco wykonuje badania wody (wewnętrzne) w celu kontroli jakości i zdatności wody do spożycia przez ludzi.
Wyniki badań wody znajdą Państwo na stronie internetowej Eko Raszyn w zakładce ,,Strefa Klienta’’.
7. Czy pracownicy Eko Raszyn posiadają identyfikatory?
Osoby reprezentujące na zewnątrz GPK Eko Raszyn Sp. z o.o., posiadają identyfikatory (legitymacje służbowe). Identyfikator posiada fotografię pracownika, rodzaj stanowiska służbowego oraz dane spółki Eko Raszyn.
8. W jaki sposób Eko Raszyn informuje o planowanych zamknięciach wody?
Ogłoszenia o planowanych zamknięciach wody wynikające z przeprowadzenia prac na sieci wodociągowej są publikowane na stronie internetowej Eko Raszyn, stronie internetowej Gminy Raszyn, w mediach społecznościowych (Facebook), na słupach (w okolicach planowanego zamknięcia wody). Dodatkowo Gmina Raszyn posiada system SMS, dzięki któremu mieszkaniec zostaje poinformowany przez wiadomość SMS (warunkiem otrzymywania wiadomości jest przynależność do ww. systemu).
9. Czy woda prosto z kranu nadaje się bezpośrednio do akwarium?
Posiadacze akwarium z rybkami powinni mieć na uwadze, że wodę do akwarium należy dostosować do wymagań gatunku rybek. Przykładowo wodę z kranu należy sprawdzić pod kątem jej pH, twardości i inne.
Woda prosto z kranu nie nadaje się do akwarium, gdyż może nie spełniać wymagań posiadanego gatunku ryb.
10. W jakich godzinach Eko Raszyn jest czynne?
Eko Raszyn jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach;
pon. 08:00-18:00, wt.-czw. 08:00-16:00, pt. 08:00-14:00.
11. Czy Eko Raszyn świadczy usługi asenizacyjne i hydrauliczne?
Nie. Eko Raszyn nie świadczy ww. usług.
12. Czy Eko Raszyn wykonuje przyłącza wod-kan?
Tak, wykonujemy usługi budowy przyłączy do sieci wod-kan (na terenie Gminy Raszyn).
13. Czy na terenie Gminy Raszyn znajduje się punkt ogólnodostępnego poboru wody?
Tak, punkt znajduje się przy ul. Unii Europejskiej 3 w Raszynie, przy siedzibie głównej Eko Raszyn.
Punkt poboru wody jest czynny: pon.-pt. 07:00-15:00, sob.-niedz. 07:00-15:00.
14. Czy Eko Raszyn posiada system odczytu zdalnego wodomierzy?
Tak. W tym celu montowane są nakładki radiowe na wodomierze, aby można było wykonać zdalne odczyty.
15. Czego nie wolno odprowadzać do kanalizacji sanitarnej?
Do kanalizacji sanitarnej nie wolno odprowadzać wód opadowych, drenażowych i innych wód obcych niebędących w przedmiocie umowy na odprowadzanie ścieków do kanalizacji sanitarnej.
Ponadto, do kanalizacji sanitarnej nie wolno wyrzucać: ręczników papierowych, chusteczek nawilżanych, wacików kosmetycznych, patyczków do uszu, pieluch, artykułów higieny osobistej, tłuszczy, olejów, odpadów z resztek jedzenia, lekarstw, materiałów budowlanych, farb, żwirku z kuwety, torebek foliowych.
16. Czy sieć wodociągowa podlega regularnemu płukaniu?
Tak, sieć wodociągowa jest płukana m.in. po usunięciu awarii, regularnie płukane są końcówki sieci oraz na indywidualne zgłoszenie mieszkańca.
17. Czy mieszkańcy mogą indywidualnie ingerować w infrastrukturę wod-kan?
Nie. Zabrania się kręcenia zasuw liniowych, zasuw domowych, otwierania włazów kanalizacyjnych, oraz inne nie wymienione będące własnością i w eksploatacji Eko Raszyn.
18. Jaka jest aktualna cena za wodę i ścieki?
Aktualne ceny za wodę i ścieki można sprawdzić w cenniku dostępnym na stronie internetowej Eko Raszyn w zakładce ,,Strefa Klienta’’, dalej ,,Taryfa’’.
19. Jaki jest okres rozliczeniowy w Eko Raszyn?
Podstawowy okres rozliczeniowy dla odbiorców indywidualnych to 2 miesiące.
20. Czy istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty?
Tak/Nie. Każdy złożony wniosek rozpatrywany jest indywidualnie.