Ofertę cenową należy:
– złożyć w siedzibie Zamawiającego: przy ul. Unii Europejskiej 3, 05-090 Raszyn, w Biurze Obsługi Klienta, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę Stacji Uzdatniania Wody zlokalizowanej w m. Łady gm. Raszyn na terenie działki 168/17”,
lub
– przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: ekoraszyn@ekoraszyn.pl w terminie do dnia 05.11.2024 r., godz. 12:00.
NIE OTWIERAĆ PRZED 05.11.2024 r., godz. 12:00.
Pytania do postępowania oraz odpowiedzi:
Pytanie:
Naszym zdaniem wymagany przez Państwa termin jest nierealny z uwagi na konieczność:
a) uzyskania decyzji o środowiskowym uwarunkowaniu zgody na realizacji przedsięwzięcia ze względu na wykonanie urządzeń do ujmowania wód podziemnych (czas oczekiwania na decyzję – 5 miesięcy)
b) decyzji wodnoprawnej na wykonania urządzenia wodnego i usługę wodną- 3 miesięczny czas uzyskiwania
c) decyzję o pozwoleniu na budowę (czasokres oczekiwania na ostateczną decyzję –– 2,5 miesiąca)
Razem 10,5 miesiąca na decyzje uzyskiwane w przedstawionej kolejności.
Prosimy zatem o zmianę wymaganego terminu wykonania przedmiotu umowy na 10,5 miesiąca od podpisania umowy i wprowadzenie tej zmiany w zapytaniu ofertowym i projekcie umowy.
Odpowiedź: Zamawiający posiada Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie ujęcia wody podziemnej z utworów trzeciorzędowych (oligoceńskich) tj. dwóch urządzeń wodnych (dwóch utworów studziennych o głębokości ok 260m każdy) o zdolności poboru wody w ilości powyżej 10m3/h każdy, na terenie dz. Nr ew. 168/17 z obrębu Łady w gminie Raszyn.
Termin na wykonanie przedmiotu zamówienia pozostaje bez zmian, tj. 31.03.2025r. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu w formie aneksu do umowy, z powodu wystąpienia wymagających tego okoliczności.
Pytanie: Zamawiający określił terminy wykonania przedmiotu umowy do 31.03.2025, przy czym dokumentacja przetargowa powinna być wykonana do dnia 16.02.2025.
W naszej ocenie dokumentacja przetargowa powinna zostać opracowana po zakończeniu procesu projektowego. Czy zamawiający rozważa zniesienie osobnego terminu wykonania dokumentacji przetargowej i zmianę w treści umowy dopuszczającą wykonanie projektów i dokumentacji przetargowej we wspólnym czasie?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający zniesie osobne terminy wykonania dokumentacji przetargowej i dokona zmianę w treści umowy dopuszczającą wykonanie projektów i dokumentacji przetargowej we wspólnym czasie.
Pytanie: Z treści §5 ust. 2 projektu umowy wynika, że Zamawiający przewidział pełnienie nadzoru autorskiego „na wezwanie” co w praktyce może oznaczać konieczność nieograniczonej ilości przyjazdów na budowę.
Prosimy o określenie sposobu rozliczania wizyt na budowie w ramach pełnienia nadzoru autorskiego oraz informacje o przewidywanej ilości narad koordynacyjnych i wizyt na budowie.
Odpowiedź: W ramach pełnienia nadzoru autorskiego Zamawiający wyznacza 12 narad koordynacyjnych i wizyt na budowie. W razie wystąpienia konieczności większej ilości wizyt, Zamawiający przewiduje odrębne wynagrodzenie.